Sidevisninger i alt

lørdag den 24. november 2012

Dagens Hosta Mieke

Det er nu sjovt at se denne hostas forvandling fra det en år efter det andet.
Jeg har nu næsten daglig haft en af ”Mine” Hosta på min blog, og det efter hånden blevet til et par stykker. Jeg har ca. godt 350 forskellige Hostaer så der er da til et par dage endnu.
Men hvor mange Hosta findes der da,vi i nok spørge om.
Efter hvad jeg har fundet ud af, er der omkring 8.000 forskellige Hostaer med omkring 5.000 sorter der er registreret hos The Americans Hosta Society.
Dagens Hosta i dag er Hosta Mieke det er en lille hosta på 20-30 cm. med små spidse blade med en stærk bølget kant/margien. I løbet af sæsongen skifter bladen udseende (farve).I foråret er den cremefarvet der nærmer sig til hvid med grøn kant, senere bliv den helt grøn. Blomsten som sidder på en lang stængel er lilla.
Hosta Mieke er til halvskygge den passer rigtig godt til en potte.




Ny Billede



Ingen kommentarer: