Sidevisninger i alt

torsdag den 23. februar 2012

Dagens Hosta Patriot

Er en almindeligt dyrket sort af Hosta, der kan håndtere lidt mere sol end så masse andre Hosta sorter som Hosta Big Daddy, som ikke kan tage solen så meget.
De fortunei arter af Hosta endens har skinnende blade, der normalt er smallere og spyd formede end de mere ovale blade typer. Denne type af Hosta har en fin kontrast, når der er variegation på bladet. Farverne er mere udtalt, og skiller sig ud meget mere end mange af de andre brogede Hostaer som Hosta Sieboldiana Frances Williams, som er en blå / grå med creme.
Foto:                                                 Hosts Patriot
Patriot Hosta har en lys grøn blad med hvid panachering som løber langs den ydre kant. Kontrasten mellem den lyse grønne og den hvide variegation er ganske slående, især hvis det er i et skyggefuldt område. Det kan virkelig fyre op i en skygge haven. 
Det største problem, man kan få med denne hosta til at en pryd i min er de bitte små biller bare elsker at spise huller i bladet. Det genopretter efter fest sæsonen er slut, men for en måned eller deromkring min patriot bliver temmelig laset,Selvfølgelig er der jo også sneglene men det var nå mes de små jeg så ikke så mange af de stor "dræbersnegle"min have er temlig solrig,så jeg er begrænset i Hosta sorter, men forsøger jo altid lidt,Kan den ikke tåle pladsen finder jeg et andet sted til den ellers kommer den i en potte,så kan jeg finde skygge til den.
Foto:ppp     Hosta  Patriot
Sammen med andre Hostas vil H:Patriot skal havde vand.
De vil elske masser af vand og i godt drænet jord.
Hosta fortunei Patriot har haft mange spot grene, der har vist sig at være populær med skygge haver. Nogle af de sports grene i Patriot omfatter Fire and Ice, Loyalist, Midnight Ride, Paul Revere, Patriot Fire, og Flash of Light.
 Fire and Ice og Flash of Light har omvendt panachering. Hvid til de vigtigste farve og Grøn langs bladenes kanter.
Hosta Patriot selv var en sport for Francee der har samme farve variegation men Francee Hosta ydre blad farve er smallere.
Hosta fortunei Patriot er en stor plante og er rimeligt prissat, fordi det har været populært for en stund, og du kan nemt finde den båd på nettet og de fleste planteskoler har den.

Hosta Patriot valgt til årets hosta 1997

Ingen kommentarer: